Bodrum Gündem

Yabancı Turistlerden Bodrum Mandalinasına 8 bin Lira Destek

Bodrum Kültür turizmine yeni ve ilginç bir Turizm projesi daha eklendi.

03.10.2009
A+
A-

Turizme değişik bir şekilde yaklaşan Touristra Vacances, bu tip seçeneklerle turistlerin ziyaret ettikleri ülkenin geleneklerini ve özelliklerini keşfetmelerini sağlamayı amaçlıyor. Firma amaçlarının, “Bizce seyahat etmek,yabancı bir ülkeyi ve kültürünü tanımak ve anlamaktır. Bu amaca uygun olarak 2009 yılında yeni tasarladığımız «Keşif ve Paylaşma Gezileri» adını taşıyan programlarımızla bir adım daha yaklaşabildik.” diye ifade ediyor.

Fatih Bozoğlu – Bodrum Gündem

Bu proje kapsamında yaklaşık 600 turist ve tur firmasının katılımı ile 8 bin TL lik bir fon oluşturulmuş ve bu fonda toplanan nakit “Bodrum Narenciye Üreticileri Birliği” ne aktarılmıştır. Bu nedenle Bodrum Ticaret Odası, Turkuaz Prodintour’un Club 3000 adlı tatil köyleri ile tur operatörü ortakları Touristra Vacances’na Teşekkür Plaketi verdi.

Turkuaz Prodintour’un Club 3000 adlı tatil köyleri ile tur operatörü ortakları Touristra Vacances ise Bodrum Narenciye Üreticileri Birliği’nin hesabına yatırıldığı ifade edilerek, temsili olarak büyük boy çek maketini verdi.

Plaket verme törenine Ankara’da olacağı için katılamayan BODTO Başkanı Mahmut Kocadon proje ilgili olarak; “Burada Turkuaz Turizm ve Fransa’daki ortağı ile beraber örnek bir çalışma başlatıldı. Bu proje Nisan mayıs aylarından beri devam etmektedir. Hedef yereli tanıtmaktı ve yerelde de tanıtılacak ilk ürün mandalina oldu.Bunun yanında bodrum evi, mandalina gazozu, mandalina şarabı gibi yerel değerlerimizi de turistlere tanıttık. Önümüzdeki yıllarda bu projeyi yaygınlaştırmayı umuyoruz. Yeni yerel ürünlerde tanıtım yapılacak. Örneğin kilim halı gibi Bodrum’a özgü değerlerde tanıtım ürünlerinin içine konulacaktır. Bu proje ilk defa uygulanmakta ve başarı kazanıldı. 8 bin lira para organik gübre alımında kullanılarak Bodrum’un organik tarımına da katkı sağlanması ve yurt dışında pazarlamada kolaylık sağlayacağı düşüncesindeyiz. Bodrum Ticaret Odası olarak bu projeye sahiplenerek Bodrum’da kum deniz güneş turizminden başka Kültür Turizmini de oluşturmaya önderlik yapmaktır. Eğer Ticaret odasına, bu tür projeler gelirse seve seve destek oluruz” şeklinde konuştu.

Plaket törenini izleyen yaklaşık 70 kadar Fransız turist “Keşif ve Paylaşma Gezileri” adını taşıyan programdan çok hoşnut olduğu görüldü. Organizasyon ile ilgili olarak görüşlerini aldığımız, 66 yaşında Mr.Daniel, “Türkiye’de olmaktan çok mutluyum. Bodrum’un kültürünü öğreniyorum.Beni çok etkiledi.Fransa’da bu kadar çok çeşitli meyve bulmak mümkün değil.Ülkeniz bu açılardan çok zengin Buradaki üreticilere küçük de olsa bir katkım olması beni çok gururlandırdı.Bu organizasyonu yapanları kutluyorum.” diyerek memnuniyetini ifade etti.

Teşekkür plaketini, Bodrum Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Deniz Eyinç verdi. Eyinç konuşmasında, “Bu proje ile hem mandalina hem de mandalinadan üretilen katma değer ürünlere verilen desteği çok önemsiyor ve kendilerine çok teşekkür ediyoruz.” Dedi.

Bodrum Narenciye Üreticileri Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa İmre, bu organizasyondan çok mutlu olduklarını söyledi.Mustafa İmre; “2006 yılında 22 kişi ile kurduk bu birliği. Amacımız mandalina bahçelerini korumak ve buradan elde edilen ürünlerden çiftçimize üreticimize para kazandırmaktı, bu amaçla yola çıktık. Biz yaş meyveyi pazarlamaya çalışıyoruz. Konsantre ederek mandalina gazozunu yapıyoruz. Onun dışında, mandalinadan başka ürünleri üretmeyi de planlıyoruz. Şimdi bir noktaya geldik. Bunu, Bodrum Ticaret odası ve Yarımada Belediyelerinin desteği ile başardık ve buralara kadar geldik. Amaç üreticiye para kazandırmaktır. Gelen turist açısından yeşillik çok önemli sizler buraya geldiğiniz için çok teşekkür ediyorum inşallah mutlu oldunuz. Biz bu yeşilliği koruyacağız maddi ve manevi katkılarınızı en iyi şekilde değerlendireceğiz. Burada 1970 yıllarında, turizm gelişmeden önce, 500 bin adet mandalina ağacı vardı. 1970 den sonra bu bahçelerin büyük kısmı turizme açıldı. Şu anda 250 bin adet ağacımız kaldı. Ürün kapasitemiz ise 5 bin ile 20 bin ton arasında devam etmektedir. Amacımız bu kapasiteyi devam ettirmektir. Pazarlamamız mahalli pazarlarda ve büyük marketlerde yapılmaktadır.Henüz pazarlamada geriyiz, ama her yıl daha ileri gideceğiz.teşekkür ederiz.” Şeklinde konuştu.

Ortakent Yahşi Belediye Başkanı Mehmet Onur Şahbaz’da gelen yabancı konuklara hitaben; “Belediye olarak temel hedefimiz beldenin doğal yapısını korumak yapılan bu çalışmaları bütün kalbimizle ve belediye olanakları ile destekliyoruz. Bu nedenle, Onursal ÖZATACAN’a teşekkür ediyorum. Beldenin değerlerine sahip çıktı ve bir çok kişiye örnek oldu.Beldemizi korumak ve değerlerimize sahip çıkmak için, Bodrum Ticaret Odası ile  Ortakent Yahşi Belediyesi birlikte çalışmalarımıza devam edeceğiz.Siz konuklarımızın içi rahat olsun.” diyerek projeyi desteklediğini belirtti.

Önderhan Beach Club’ün Genel Müdürü Onursal Özatacan organizasyon ile ilgili şu bilgileri  verdi.”Bu çalışmamız nisan ayında başladı aşağı yukarı 6 aydır devam ediyor otelimizdeki 3500 kişiden, 600 kişisi bu etkinliğimize katılmıştır.Yabancı misafirlerimizin her biri 3 euro katılımda bulundu, ayrıca Prodintour’un Club 3000 adlı tatil köyleri ile tur operatörü ortakları Touristra Vacances adlı tur operatörümüzde 3 euro katkı sağlayarak her konuk için toplam 6 euro katkı ile fon oluştu.Bu para yaklaşık 8000 TL birikti ve bu gün itibarı ile hesaba yatırıldı.Amaç mandalina ve bodrumu tanıtmak ve oluşan fon ile mandalinaların organik gübre ile gübrelenmesine katkıda bulunmaktır.Böylece mandalinanın organik olması için bizlerinde katkısı sağlanmış olacaktır.”

Organizasyon yabancı konuklara mandalin ve mandalinden üretilmiş Bodrum’a özgü ürünlerin ikram edilmesi ile neşeli bir şekilde devam etti.