Bodrum Gündem

KADIN MUHTARLAR BODRUM’U SALLADI

Türkiye’nin dört bir yanından Bodrum’a gelen Türkiye Kadın Muhtarlar Derneği üyesi 130 kadın muhtar, gezdikleri Bodrum’un kültürel ve doğa güzelliklerine hayran kaldılar.

Çiçek Bozoğlu/Bodrum Gündem

Tekirdağ’dan Artvin’e Türkiye’nin birçok ilinden Bodrum’a gelen 130 kadın muhtar,  Bodrum’un doğasına ve kültürüne hayran kaldılar.

Bodrum Belediye Başkanlığının ev sahipliğinde misafir edilen Türkiye Kadın Muhtarlar Derneği üyesi 130 kadın, üç gün boyunca çeşitli eğitim seminerlerine katılırken, günün kalanında ise gönüllerince gezme ve eğlenme fırsatı buldular.

Bodrum Tanıtımına Kadın Muhtarlardan Destek Geldi…

Bodrum’dan  Çarşı Mahallesi muhtarları Zerrin Muğlalı, Kumbahçe muhtarı Nil Taşkıran,  Umurça Mahallesi muhtarı Zeynep Finikelioğlu ve Eskiçeşme Mahallesi muhtarı Gözde Sinop’un rehberliğinde ilk gün sabah tekne tutuna katılırken akşam saatlerinde  “Toplumda Kadın, Yaşlı ve Diğer Dezavantajlı kesimin Sorunlarının Çözüme Kavuşturulmasında Mahalle Muhtarlarının Yeri” konulu semineri sosyolog Elif Kara’dan dinlediler. İkinci gün Bodrum Kalesini gezen kadın muhtarlar Trafo’da Bodrum keşkek ve Çökertme Kebabından oluşan bir menünün tadına baktılar. Öğleden sonrasını Antik Tiyatro ve Gümüşlük tanıtım gezisi ile tamamlayan muhtarlar akşam kaldıkları otelde bir baloda bir araya gelecekler. Cumartesi günü sabah pilates eğitmeni Saliha Çelik’ten doğru nefes ile ilgili bilgisi alacak olan gurup öğleden sonra Yalıçiftlikte bulunan Belediye Kafe’de Bodrum yöresi düğün yemeklerini tadacaklar. Gurup akşam saatlerinde Bodrum’dan ayrılacak.

Çarşı mahallesi Muhtarı Zerrin Muğlalı, turizm sektöründe yaklaşık iki yıldır  yaşanılan sıkıntıya muhtarlar olarak kayıtsız olmadıklarını dile getirdiği konuşmasında şu ifadeleri kullandı “ Biz Bodrum’un sezonun çok kötü gittiğini iki seneden beri biliyoruz.  Kadın muhtarlar olarak ne yapabiliriz diye düşündük? Biliyorsunuz  “Eşsiz Bodrum Tırımız” biliyorsunuz Türkiye’yi dolaşıyor.  Ben de kadın muhtarları Bodrum’a çağırmayı düşündüm.  Ardından Belediye başkanımızla görüştük ve kendisi de projemizi kabul etti. Türkiye genelinden Tekirdağ’dan Artvin’e kadar coğrafi bölgede görevli olan kadın muhtarlarımızı davet ettik.  Onlar da davetimizi kabul ettiler, hepsine çok teşekkür ediyoruz.  Bodrum’un tarihi yerlerini dolaştırıp yöresel yemeklerini yediriyoruz. Bodrum’a bir tanıtım olsun istedik.  Çok da memnun kadılar. Belediye başkanımıza da verdiği desteklerden dolayı çok teşekkür ediyoruz” dedi.
Kumbahçe Mahalle Muhtarı Nil Taşkıran ise çok güzel bir faaliyet içerisinde olduklarını ifade ederek, “Türkiye çapında bütün kadın muhtarlar bir araya gelerek, diyaloglarda, fikir alışverişinde bulunuyoruz, çok memnunuz organizasyondan” dedi.