Bodrum Gündem

Behçet Saatçı “Yeni Limanlara Yelken Açma Zamanı”…

Fethiye Belediye Başkanı Behçet Saatcı ile ilgili uzun süredir beklenen süreç bağımsız aday olmasıyla birlikte tamamlandı. Saatcı, “Eleştiri yaptığın yere talip olamıyorsan dedikodudan öteye gidemezsin, bir adam bir işi yapamıyor diyorsan o işe talip olacaksın gazel okumayacaksın.” dedi.

Bodrum Gündem Haber

Fethiye Belediye Başkanı Behçet Saatcı, Fethiye Belediyesi Meclis Salonu’nda yaptığı basın açıklamasıyla, Muğla Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na bağımsız aday oldu. Toplantıyı çok sayıda basın mensubu ve vatandaşlar takip etti. Alkışlar eşliğinde salona giren Başkan Saatcı, yaptığı açıklamada, şunları söyledi; “Fethiye benim sevdam. Yürüdüğümüz kaldırımda, nefes aldığımız parklarda, çay içtiğimiz kafelerde, tekne bağladığımız barınaklarda, Fethiye Stadı’nın çimlerinde, evlatlarımın yelken bastığı, kürek daldırdığı limanımızda, atık su arıtmadan, çöp deponite tesislerine, marinadan Dispanser Sokağı’na, alışveriş merkezinden balık pazarına, Şehitler Abidesi’nden, Beşkaza Meydanı’na, Fethiye’mizin gerdanlığı sahil bandından, bölgemizin en büyüğü olan Şehit Fethi Bey Parkı’na, Fen Lisesi’nden İşletme Fakültesi’ne, Fethiye Evi Gönüllüleri’nden engelli çocuklarımıza, Kadın Konukevi’nden Huzurevi’ne, konserlerinden festivallerine…”

Muğla’da CHP ile İYİ Parti’nin yaptığı ittifaka göre, sadece Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nda CHP’nin adayını destekleme kararına karşın, ilçelerde ise iki parti kendi adayları ile seçimlere girecek olmasına Fethiye Belediye Başkanı Behçet Saatcı tepki göstermişti.

Behçet Saatcı yaklaşık 12 gün önce sosyal paylaşım sitesinden attığı mesaj ile “Ya bu iş düzelir, ya da Bağımsız olarak Büyükşehir’e adayım” demişti. Saatcı Belediye meclis salonunda yaptığı basın açıklamasında, “Bugün bize göre tarihi bir karara şahitlik ediyorsunuz. Fethiye bizim sevdamız, Fethiye benim aşkım ancak ne sevdamızdan ne aşkımızdan vaz geçmiyoruz. Şimdi yeni limanlara yelken açma zamanı. Hep beraber yeni bir şevkle, yeni bir heyecanla Fethiyemizi ve bütün Muğlamızı arkamıza alarak yürüme zamanı. Bu kutlu yolda yanımızda olan ya da olmayan herkese teşekkür ediyoruz.

Çakalların Giremediği Huzurlu Ve Mutlu İnsanların Şehri Fethiye’yi Hep Beraber İnşa Ettik

Çakalların giremediği huzurlu ve mutlu insanların şehri Fethiye’yi hep beraber sizlerle beraber inşa ettik. En önemlisi partizanlığın sokulmadığı herkese eşit mesafede, insan odaklı çalışan örnek bir belediye yarattık. Motivasyonumuz size karşı mahcup olmamak ve Fethiye sevdamızdı. Siyasette tez konusu olabilecek şekilde kazandığımız 2014 seçim zaferinden sonra çok yıprandık. Hayal kırıklığına uğradık. Ne hayallerimiz vardı. Muğla Büyükşehir’in şu anki Belediye Başkanını desteklerken, hiçbirisi gerçekleşmedi. Bırakın gerçekleşmeyi her geçen gün elimizdeki değerlerimiz alındı, alınmaya çalışıldı, mahkemelere verildi. Yasa kötü, yasayı uygulayanlardan yasadan da kötü olunca zorlamanın da bir anlamı kalmadı. Eleştiri yaptığın yere talip olamıyorsan dedikodudan öteye gidemezsin, bir adam bir işi yapamıyor diyorsan o işe talip olacaksın gazel okumayacaksın. Bizde bugün bunu yapıyoruz. Bizimle birlikte olanlar bilir, biz gittiğimiz her yere itibar kazandırmışızdır, hiçbir şey almamışızdır ama itibar kazandırmışızdır” dedi.

“Muğla’daki İttifakı Anlatacak Akıl Arıyorum”

Muğla’da yapılan ittifakı kimsenin anlamadığını belirten Behçet Saatcı, “Son gelişmeleri kendime anlatamadım ki sizlere nasıl anlatayım. İYİ Parti’nin elinde iki elimin parmağı kadar belediye var. Bunlardan birisi de biziz. İttifak zor bir olay kolay değil kesinlikle kabul ediyorum. CHP ile MHP, Ak Parti ile İYİ Parti’nin anlaşmasının zorluğunu biliyorum. Ancak Ak Parti ile MHP ittifak yapınca ittifakı en fazla savunan insanlardan birisiyim. Ağustos Ayı’nda Genel Başkanımıza ittifak yapılma mecburiyetinde olduğumuzu en fazla diklenenlerden birisi bendim. İttifak olmalıydı, hala da savunuyorum ancak ittifak Muğla’daki gibi olmaz, Muğla’dakini bana ittifak olarak anlatacak bir akıl arıyorum. Muğla’daki ittifak şu anki Büyükşehir Başkanını yeniden başkan yapma ittifakı. Düşünün, Fethiye’ye Osman Gürün gelecek CHP’nin adayı sağında, İYİ Parti’nin adayı solunda, sokağa çıkılacak Osman Gürün’e oy istenecek, Osman Gürün gidecek biz birbirimize dalacağız seçim çalışması yapacağız. Bunu bırakın siyasetten anlamayı, ilkokul çocuğuna sorsun bunun sonucu nedir diye, bunun hangi siyasi parti ya da hangi ittifaka yarayacağını bilememek için gönül gözünün ve beyninin akıl tutulması gerekir. Bu nasıl bir ittifaktır. Bunu mümkün değil kabul edemedim. Ancak almış olduğumuz devlet terbiyesi ve siyasi partiye bağlı olduğumuz durumdan dolayı sabrettik. En son bana dün akşam 11’e kadar beklemem konusunda parti yetkililerinden bilgi verildi. Saat 11’de CHP ve İYİ Parti’nin ittifakı görüşen yetkililerden karar vermişler, sepet koluna herkes yoluna olmuş. Bizde bugün sepet koluna herkes yolunayı gerçekleştiriyoruz” dedi.

Bağımsız Olarak Büyükşehir’e Adayım

İttifak sürecinde sabrettiğini belirten Behçet Saatcı, “Ama 12 gün önce bir twit atmıştım, böyle ittifak olmaz, bu iş ya düzelir, yada gereğini yaparız diye. Siyaset vermiş olduğunuz sözün gereğini yerine getirme sanatıdır. Bugün ayrı konuşup, korkmak değildir. Dışarı çıkınca ak deyip, yarın kara demek değildir. Ya buradasındır, ya ordasındır, bizde böyle. Şimdi siyaset fırıldakların işi oldu, neler göreceğiz ama bizim bir duruşumuz var. Hayat duruştur. Rahmetli Yazıcıoğlu’nun bir sözüdür, 60-70 yıllık hayatta fırıldak olmaya gerek yok” dedi ve ekledi, “Ben Bağımsız olarak Muğla Büyükşehir Adaylığımı sizlerin huzurunda bugün açıklıyorum” dedi.

“Muğla’ya hak ettiği hizmete vermeye geliyoruz” diyen Saatcı, “Muğla’ya hak ettiği hizmeti vermeye, Kalesi ile Bodrum’a, Tigem’i ile Dalaman’a, Bademi ile Datça’ya, şehit Fethiye Beyi ile Fethiye’ye, Bakırı ile Kavaklıdere’ye, Nareciyesi ile Köyceğiz’e, Balı ile Marmaris’e, Üniversitesi ile Menteşe’ye, Zeytini ile Milas’a, Carettası ile Ortaca’ya, Domates’i ile Seydikemer’e, Azmağı ile Ula’ya, Emekçisinin alın teri ile Yatağan’a, turizmi ile, tarımı ile, ticareti ile ilçeleri kendi değerleri ile yaşatmaya geliyoruz. Hoşgörü ile, ortak akılla, paylaşacak, Muğla’yı Muğlalıyla yönetmeye geliyoruz. Büyükşehir Belediyesini Muğla ve ilçeleri ile barıştırmaya geliyoruz. Biz 1999’da ve 2014’de yaptık, adını aldığımız Fethi Bey gibi, yine meydan okuyucu bir yolculuğa çıkıyoruz. Muğla alternatifsiz kalamazdı, kırk katır, kırk satır denemezdi Muğla’ya.  Muğla’nın alternatifi vardır. Hep beraber göreceğiz bu kutlu yolculuğun sonu zaferle taçlanacaktır. Daha önce başardık yine başaracağız, bu saatten sonra herkesin Muğla için yapabileceği bir şey vardır. Sefer bizden zafer Allah’tan” dedi ve ekledi, “Ben inanmadığımız hiçbir yola çıkmadım, bizimkisi Donkişot başkaldırısı değil. Biz Muğla’nın iyi yönetilmediğini, daha iyi yönetilebileceğini inanıyoruz. Her türlü kamuoyu yoklamasını yaptık ” dedi.