Bodrum Gündem

70 Gün Sonra Döndüler…

23 Nisan’da “Sözde Değil, Özde İzindeyiz” sloganıyla Bodrum’dan yola çıkan Tutkumm ekibi, 70 gün sonra ilçeye döndü.

Bodrum Gündem Haber

19 Mayıs 1919’un 100. Yılı kutlamaları kapsamında Samsun’da düzenlenen kutlamalara katılmak için 23 Nisan’da Bodrum’dan yola çıkan kadın yelkenciler, 1 Temmuz Kabotaj Bayramı’nda Bodrum’a geldi.

Bodrumlu kadın denizcilerin Bodrum-İstanbul, İstanbul-Samsun, Samsun-Hopa, Hopa-İstanbul ve İstanbul -Bodrum olmak üzere 5 etaptan oluşan yaklaşık 2 bin 350 deniz millik seyirleri 70 gün sürdü.

Seyir boyunca, Didim, Kuşadası, Çeşme, Çandarlı, Burhaniye, Bozcaada, Çanakkale, Kemer Koyu, Marmara Adası, İstanbul Win, İstanbul Kalamış, Şile, Kefken, Ereğli, Amasra, Cide, İnebolu, Helaldi, Sinop, Yakakent, Samsun, Ünye, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize ve Hopa’ya uğrayan ekip, dönüşte aynı limanların yanı sıra Çanakkale’den Midilli, Sakız, Sisam, Kalimnos olmak üzere toplam 35 durağa uğradı.

Tutkum teknesi, Samsun’da Deniz Kuvvetleri Komutanlığının 100. Yıl Atatürk Rallisi Kortejine Bodrum’dan katılan iki tekneden biriydi. Tutkumm ekibi, kortejdeki uzun seyir yapan tek kadın teknesi olarak, kortejin başında olma görevini üstlendi.

70 günün ardından ilçeye dönen ekip, Bodrun Denizciler Derneği önünde törenle karşılandı. Bodrum Belediye Başkan Yardımcısı Ummahan Yurt ve Deniz Ticaret Odası Bodrum Şube Başkanı Orhan Dinç’in de aralarında olduğu çok sayıda Bodrumlu tarafından karşılanan Tutkumm ekibi, kıyıya 10. Yıl Marşı eşliğinde yanaştı. Burada çiçeklerle karşılanan ekip, bir süredir ayrı kaldıkları yakınları ve dostlarıyla hasret giderdi.

Tutkumm Teknesi’nin kaptanı Neşe Hasipek, basın mensularına yaptığı açıklamada şunları dile getirdi: “Bu sene 2 bin 400 mile yaklaşık. Bütün kıyıları bitirdik. Teknemizi Karadeniz’in sularında yıkadık geldik. 19 Mayıs’ın 100’üncü yılında Samsun’da önder tekne olarak yer aldık. Uzun seyir yapan tek kadın teknesi olarak oradaydık. Bütün Karadeniz’i bitirdik. Bugün 70’inci günümüz. 20 gün 3 kadın olarak devam ettik. Bizi destekleyen yanımızda olan herkese teşekkür ediyoruz. Biz barış için yelken açtık. Biz çok mutluyuz.”

Yunanlı kadınlarla bir barış projesine imza atacaklarının bilgisini veren Hasipek, “31 Ağustos – 4 Eylül arasında Yunanlı kadınlarla birlikte bir seyir daha yapacağız. Şu anda yaklaşık 7 tekne olduk. Bunu da her sene yapmayı planlıyoruz. Biz hep Yunanlıları şaşırtıyoruz. Simi Adası’nda, yanımızdaki adalarda bizi gördükleri zaman ‘siz nasıl geldiniz diyip’ şaşırıyorlar. Biz onları şaşırtmaya devam edeceğiz. Daha çok gideceğiz, daha çok kadın yelkenciyi denizle taşıyacağız” ifadelerini kullandı.

Tutkumm ekibinden Şule Kükrer de “Bu proje Bodrum’dan çıkan bir proje. Türkiye’nin aydınlık yüzünü gösteriyor. Biz uzun seyir yapan Türk kadınlarıyız. O yüzden Bodrum buna gözbebeği gibi bakmalı diyorum” şeklinde konuştu.