Bodrum Gündem

“Hiçbir şeyi yıkmadan, kimseyi kırmadan Bodrum turizmini yeniden inşa ediyoruz”

Bodrum Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Derneği’nin (BODER) 23 Haziran’da yapılacak seçimleri için çalışma yürüten BODER Mavi Değişim Ekibi, Eskiçeşme Otelde düzenledikleri toplantıda ekibini ve projelerini tanıttı.

Çiçek Bozoğlu/Bodrum Gündem .

BODER 23 Haziran’da yapılacak olan genel kurulunda Mavi Değişim sloganı ile başkanlığa aday olan Ömer Faruk Tengiz, Eskiçeşme Otel’de düzenledikleri basın toplantısında basın mensuplarına ekip arkadaşlarını ve projelerini tanıttılar.

Açılış konuşmasına Bodrum’da şehit edilen polis memuru Ercan Yangöz’ü ve Veli Bar’ın işletmecilerinden Ağıt Turan’ın eşi İpek Ünsal Turan’ı anmakla başlayan başkan adayı Ömer Faruk Tengiz “Sizlere gülerek merhaba demeyi çok isterdim ama Bodrum olarak üzüntülü günler yaşıyoruz. Önceki gün bir operasyon sırasında ve görev başında yitirdiğimiz Polis Memuru şehidimiz Ercan Yangöz yüreğimizi dağladı. Ona ve ailesine, emniyet teşkilatımıza, tüm Bodrumlulara baş sağlığı dilemek istiyorum.  Gencecik bir evladımız, arkadaşımız bizlerin güvenliği için canını feda etti. Ona olan borcumuzu ödeyemeyiz. İki de yaralı meslektaşına da acil şifalar diliyoruz.

Ne yazık ki, Bodrum’un bir kaybı daha var. Hepimizin mutlaka önünden geçtiği, içeri girdiği ve sohbet ettiği Veli Bar’ın işletmecilerinden Ağıt Turan’ın eşi gencecik arkadaşımız İpek Ünsal Turan’ı yitirdik. Başımız sağ olsun. Ailesine sabırlar diliyorum.

Yaşam kadar ölüme de inanmak gerektiği böyle haberleri alınca daha iyi anlıyoruz. O nedenle hepimiz bu hayatı iyi yaşamalı, bu hayata iyilikler bırakmalıyız. Bu dünya yaşanabilir bir yere dönüştürüp, yeryüzü cennetimizi yaratmalıyız. Biz bu nedenle Bodrum’u bir yeryüzü cennetine dönüştürmek istiyoruz. “ dedi.

“Klasik Tatil Sezonunu Nisan ayından başlayıp Noel tatiline kadar geniş düşünmeliyiz…”

“İnsanlar artık toplu yerlere girip çıkmaktan korkar olduysa bize de düşen sorumluluklar var. Haziran, Temmuz, Ağustos diye bilinen klasik sezon tarifini Nisan’da başlatıp belki de Noel tatiline kadar geniş bir sezon düşünmeliyiz. Bütün bu dönüşümleri değişime hazır ekipler yapar. Değişimin gücüne inanan ülkeler yapar. “ diyen BODER Başkan adayı Ömer Faruk Tengiz konuşmasına şöyle devam etti  “Yaşadığımız bu Pandemi sürecinde dünyanın nasıl değiştiğini hep beraber görüyoruz, yaşıyoruz. Bizlerin hayatı olan, geçim kaynağımız, mesleğimiz olan turizmin nasıl yön ve boyut değiştirdiğini görüyoruz. İki senedir gökyüzünden bir uçak sesi geldiğinde elimizdeki uygulamalardan hemen bakıp üzülüyoruz: “Üstümüzden geçen yolcu uçağı değil, kargo uçağıymış” diyoruz. Şimdilerde Bodrum’a, Dalaman’a, Antalya’ya inen uçakları adeta tek tek sayabiliyoruz.

Turizmin bu kapanmadan etkilenmesi kaçınılmazdı. Korumaya çalıştığımız binlerce çalışanımız var. Bizimle iş yapan sadece Bodrum’da binlerce insan var, şirket var. En basitinden yakın çevremizde bizler için tarım ürünlerini sağlayan çiftçilerimiz vardı. Herkes ve hepimiz bundan etkilendik. Şimdi anlıyoruz ki, bu sektör her türlü yeniliğe olduğu kadar, her türlü krize de hazırlıklı olmak zorunda.

Bizler de BODER’i bu yeni yaklaşımlara uygun olarak dönüştürmek istiyoruz. BODER’in 20 yılı aşkın süredir aynı kalan geleneğini mavi bir yaklaşımla değiştirmek istiyoruz. Bu yüzden denizden aldığımız maviyle, masalarınızdaki nazar boncuklarının mavisiyle yani umudun rengiyle yola çıktık. “

“Hiçbir şeyi yıkmadan, kimseyi kırıp incitmeden Bodrum turizmini yeniden inşa ediyoruz…”

Tek başımıza başladığımız bu süreç meğer herkesin umuduymuş. İki, dört, sekiz derken 285 üyeli BODER’in büyük bir çoğunluğunu yan yana görmeye başladık. İşte onların arasından  pandemi koşullarında birlikte olabileceğimiz sayıdaki arkadaşımızla birlikteyiz. Çarşamba sabahı da BODER Genel Kurulu’nda tüm BODER’lilerle birlikte olacağız.

Hiçbir sözümüzün havada kalmasını istemiyoruz. Sözümüzün arkasında yıllarca durabilmek için size ve turizm sektörüne vereceğimiz sözlerin satır başlarını bu sunum kitabında tüm Bodrumla ve turizm camiamızla paylaşıyoruz.

Gün gün, ay ay, yıl yıl bunların hayata geçtiğini hep beraber göreceğiz. Arkadaşlarımızı tek tek tanıyorsunuz. Hepimiz bu projelere sahip çıkıp, hayat vereceğiz. Buradaki meslektaşlarımız sadece birer turizmci değil, hepsini birer vizyoner olarak görmenizi istiyorum. Bu projelerde hepimizin vizyonu var. Her bir projemizin bir sahibi, bir yürütücüsü olacak. Hepimiz o projenin yürütücüsüne destek verip, gerçeklemesini sağlamayı çok önemsiyoruz.

Hepinizle çarşıda, marinada, bir restoranda, bir deniz kıyısında defalarca karşılaşıyoruz. Sohbetler ediyoruz. Ama bugün burada size bir söz vermek istiyoruz. Bodrum’a ve turizme, meslektaşlarımıza ve çalışanlarımıza vereceğimiz sözü önce sizinle paylaşıp kayıt altına almak istiyoruz. Projelerimizi günlerdir yaptığımız ziyaretlerle meslektaşlarımıza anlatıyoruz. Daha çok da, onları dinliyoruz. Bizim buraya koyduğumuz birer tuğlaya onların üçer-beşer tuğla daha koyduklarına tanıklık ediyoruz.

Gördük ki, değişim tam da budur. Hiçbir şeyi yıkmadan, kimseyi kırıp incitmeden Bodrum turizmini yeniden inşa ediyoruz. İşte sözünü ettiğimiz değişim budur. Çok ama çok deneyimli dostlarımız da var. Sektöre taze bir kan olacak gencecik meslektaşlarımız da var. Hepimiz buradayız.

İşte bu yüzden biz de DEĞİŞMEYEN TEK ŞEY DEĞİŞİMDİR diyoruz… Değişen kazanacak, değiştiren güçlenecek. Biz bu yaşam felsefesini turizme uyarlayacağız. Dünyada her şey değişirken bizim aynı kalmamız mümkün değil. Bu bilinçle hareket ediyoruz.

Yiğit Girgin: Kapısı Çalınmayan Üyelerimizi De Ziyaret Ettik

BODER Mavi Değişim Ekibi’nin genel sekreter adayı ve basın sözcülüğünü yürütecek olan Yiğit Girgin de genel kurul sürecindeki ziyaretleri ve üzerinde çalışan projeleri değerlendirerek şunları söyledi;

“Tek tek BODER üyesi olsun olmasın meslektaşlarımızı ziyaret ettik. Bodrum Kaymakamımız sayın Bekir Yılmaz’ı ziyaret ettik. Çok kıymetliydi bizim için. Merkezi hükümet ve ilgili otoriterlerle hangi işbirliği olanaklarımızı geliştirebiliriz onu konuştuk.

Bodrum Belediye Başkanımız Ahmet Aras’ı ziyaret ettik. Kendisi de bir turizmci olan değerli meslektaşımızın bakış açısı da önemliydi. Bize değerli katkılarda bulundu, bulunmaya da devam edecek.

Bodrum Ticaret Odası’nı ziyaret ettik. Her biri aynı zamanda BODTO üyesi olan meslektaşlarımız için neler yapabileceğimiz konusunda sayın Mahmut Kocadon’la görüş alışverişinde bulunduk.

Bodrum Esnaf Sanatkarlar Odası Başkanı sayın Erdoğan Başeymez ile BODER’i ve paydaşı olan esnaflarımızı nasıl büyütebiliriz konularında kıymetli bir görüşme yaptık.

Bu arada bugüne kadar hiç dile getirmediğimiz ve getirmeyi de doğru bulmadığımız bir ziyaretimiz daha oldu. Başkan adayımız Ömer Bey adaylık açıklamasının arkasından Turizm Bakanımız ve yine meslektaşımız Mehmet Nuri Ersoy’a bir nezaket ziyareti yaptı.

Ancak bunun süreci ve tarafsızlık ilkesini etkilememesi adına özel tuttuk. Bu görüşmenin detayını gerektiğinde genel kurulumuzda üyelerimiz ve meslektaşlarımızla paylaşmaya hazırız.

Başladığımız ziyaretlerimiz devam edecek. Buraya da her birimiz farklı ziyaretlerden geliyoruz. Bugüne kadar kapısı çalınmayan üyelerimize yüreğimizi ve BODER’imizi açıyoruz. Bunu 23 haziran Çarşamba günü hep birlikte göreceğiz. O gün Bodrum turizminin en kalabalık fotoğrafını çektireceğiz. Kimseyi de o fotoğrafın dışında tutmayacağız.

Toplantının başında ekip arkadaşlarını tanıtan Ömer Faruk Tengiz, toplantının sonunda da basın mensuplarının da sorularını cevapladı.