Bodrum Gündem

11.08.2010
A+
A-

Sevgili okuyucularımızın, bizlere değer verip denizi sevdirme adına, yaşamından kesitler anlattıkları bu güzel satırları sizlerle paylaşmaktan onur duyuyorum..
Sağlıcakla kalın saygılarımla.

DENİZİ SEVDİRELİM…

Geçtiğimiz yıl Mayıs ayında iki arkadaş ortak bir dory satın aldık. Dory, resimdeki gibi burundan tek direkli bumbası ve motoru olmayan 4 m uzunluğunda kürekli bir kayık. 600-700 yıl önceleri yanılmıyorsam İngilizler tarafından geliştirilmiş.

İki ya da 3 kişi ile rahatlıkla Karaada’ya gidip demirleyebili-yoruz. Arkadaşım küçük bir motor takma konusunda ısrar etmesine karşın onu ikna edip taktırmadım.

Rüzgârsız havada kürekle 40 dakikada Kara Ada’ ya ulaşabiliyoruz. Fiyatı 2000 – 3000 lira arasında yelkenimizle sırtı çekiyoruz. Gadidi yapıyoruz. Amatör olarak serbest dalış yapıyoruz. Bazen sadece seyahat ediyoruz. Rüzgârda ve kürekte hızlı gidiyor. Bumbasının olmaması balık tutmayı kolaylaştırıyor. purchase Furosemide

Birgün poyraz limanında bizi gören bir balıkçı “Bunlan mı geldiniz burlara, poyrazda bata galısınız ha” demişti. Balıkçı daha önceleri dory teknelerini görmediğinden dayanıklılığını bilmediğinden böyle söylemişti. Gerçektende Bodrum’ da ve ülkemizde böyle kayıklar bulmak güçtür. Buying Lithium

Kayığımızla denize açıldıktan sonra buzluğumuzda kendi avladığımız deniz ürünleri çoğaldı. Dostlarımıza kendi avladığımız balıklardan yediriyoruz. Arkadaşlarımızı denize çıkarıyoruz. Önce korkuyorlar sonra alışınca da çok memnun olduklarını söylüyorlar. İstiyoruz ki gelir düzeyi düşük insanlar da böyle teknelere sahip olsunlar. Yaz kış deniz yelkenli dorylerle dolsun.

Bu konuda bir hayalim var. Belediyemiz yelkenli kürekli kayıklardan 5- 10 tane yaptırıp vatandaşlara çok uygun bir ücretle kiralasa halk çok memnun olur. Sırt çantasını alan aileler balığa çıksa. Genç aşıklar sevdiklerini kürekle gezdirseler.