Bodrum Gündem

Athenalar 120 Kilometrelik Troya Yolunu Yürümeye Hazırlanıyor

Geçtiğimiz yıl ilki 25 Eylül’de başlayan ve bir hafta süren, 120 kilometrelik Çanakkale Troya Kültür Rotası üzerinde gerçekleşen “Athenalar Yürüyor” organizasyonunun ikincisi bu yıl 21 Mayıs’ta başlayacak.

Çiçek Bozoğlu/Bodrum Gündem

Yaz aylarında doğada yalnız yürürken sözlü tacize uğrayarak seyahatini iptal etmek zorunda kalan yoga eğitmeni Şaylan Yılmaz’ın önderliğinde başlayan ve bir kadın hareketine dönüşen Athenalar Yürüyor organizasyonunun ikincisi için hazırlıklarda son aşamaya gelinmek üzere.

25 Eylül 2020 tarihinde Çanakkale’den yola çıkan 20 kadın, Troya Kültür Rotası’nı hep birlikte yürüyerek 120 kilometrelik Troya Kültür Rotasını Assos’taki Athena Tapınağı’nda, dolunay eşliğinde sonlandırmışlardı.

Kadınların doğada özgürce var olabilmesi için Yunan mitolojisinde sanatın ve barışın tanrıçası Athena’dan ilham alınarak yapılan yürüyüş pek çok platformda oldukça ses getirirken organizasyonun öncüsü yoga ve farkındalık eğitmeni Şaylan Yılmaz amacını, “‘Bu yürüyüş, tek başıma çıktığım Troya Yolu yürüyüşünde başıma gelen zorluklarla ve Pınar Gültekin cinayeti gündemiyle şekillendi. Athenalar Yürüyor, kadınların gerektiğince desteklenmeyen gücünü yeniden eline alabilmesi için kadın kadına bir farkındalık yolculuğu” olarak tanımlamıştı.

Şaylan Yılmaz Rotanın detayları ile ilgili olarak “7 günde 120 km, Çanakkale’den Assos’a uzanan Troya Kültür Rotası’nı yürüyoruz. Kah Antik Roma döneminden kalma döşeme taş yolları takip ediyoruz, kah keçi patikalarını. Bazen bir deniz kenarındayız, bazense bir dağın tepesinden manzaraya hakim noktada buluyoruz kendimizi. Tarla içlerinden yürüyüp mevsimine göre ağaçlardan meyve yürüttüğümüz de doğrudur. Troya’yı gezerek başlıyoruz, Athena Tapınağı’nda bitiriyoruz. Apollon Tapınağını ve İskender’in Troyası’nı da ziyaret edip yolun tarihine katkıda bulunanları ziyadesiyle yad ediyoruz. Çünkü biz de tarihin bir noktasında onlarla aynı yolu yürüyoruz. “dedi.

120 kilometreden oluşan bir haftalık rotası olan Troya Kültür Rotası, Truva’dan Assos’a kadar uzanan Lidya, Pers, Roma, Bizans’tan kalma tarihi eserlerle donanmış; köy içlerinden, manzaralı tepelerden ve plajlardan geçerek ilerleyen; kısmen antik döşeme taşları ile bezenmiş bir yol. Organizasyona bu yıl Türkiye’nin her yerinden çok sayıda kadının katılması bekleniyor.