Bodrum Gündem

Zeytin Ağacından Kadınlar…

Zeytin Ağacından Kadınlar…
15.08.2013
0
A+
A-

 

Mehmet Emin Erdoğdu “Keyfekeder” sergisi 13-28 Eylül tarihlerinde   buy Clonidine Bodrum Nurol Sanat Galerisinde sanatseverlerin beğenisine sunulacak.

Bodrum Gündem Haber Baclofen without prescription

Kaz Dağlarındaki Adatepe köyünde yaşamını ve çalışmalarını sürdüren ressam Mehmet Emin Erdoğdu’nun son dönem işleri “Keyfekeder” adı altında Bodrum’da sergilenecek.

Doğanın dokusundan ve kendi yaşamının ilhamlarından beslenen sanatçının “Keyfekeder” serisi neşeli, çarpıcı ve özgün bir koleksiyon. Zeytin ağacı, tuval, eski parçalar gibi farklı malzeme ve tekniklerin kullanıldığı seri oldukça renkli görüntüler sergilemekte.

Yayıncı Mustafa Arslantunalı?nın Mehmet Emin Erdoğdu?nun “Keyfekeder” sergisi için yazdıklarını sizlerle paylaşıyoruz;

Kazdağlarının altında altın aramanın beyhudeliğini vurgularcasına, dağın üzerindeki zeytinleri altın varaklı ikonlara dönüştürüyor Emin Erdoğdu.

?Keyfekeder?deki eserlerin çoğu, altın varaklı dişil portrelerden ya da kompozisyonlardan oluşuyor. Portrelerin bir kısmı çerçeveleri terkederek, bütün sertliği ve olanca yaşıyla kendini gösteren zeytin ağacının üzerine yerleşmiş. Zeytinin figüratif kesilmiş gövdesi burada hem tuval, hem de canlı bir heykel artık. Üzerindeki figürleri de heykelleştiren, onların kendi ayakları üzerinde durmalarını sağlayan, boyutlandırarak her birine enerji yükleyen.

Uzun süredir Kazdağlarında yaşayan Emin Erdoğdu?nun zeytin ağacını neden seçtiğini anlamak güç değil.  Bütün bir bölgeye hayat veren, yaşayan bir cevher bu. Coğrafyanın dokusu. Malzeme olarak sertliği, doğallığı ve işlenmesinin zorluğu, Erdoğdu?da bir meydan okuma arzusu uyandırmış olmalı: Göz alabildiğine zeytinlikler, kurutulmamış, dinlendirilmemiş, işlenmemiş, yontulmamış, kendi bildiği şekillerden başka şekle girmemiş bakir bir maden.

Bir yanda ölümsüz zeytinin zorlu tabiatı, bir yanda kolayca yoğrulabilen altının cazibesi -doğaya karşı kültür. Erdoğdu?nun figürleri altın varaklar içinde bizi süzüyorlar. Sanki Doğu Roma?nın bin yıllık ikonaları bütün ruhani yüklerini yitirmiş, onun yerine dünyevi yükler yüklenip, bugünün hayatına katılmaya gelmişler?

Altın, öyleyse, bir taraftan zeytinle karşıtlık oluştururken, bir taraftan da geçmişle bugün arasında bir köprü oluşturuyor. Zeytinin üzerindeki varak, artık ihtişama cheapest Asacol değil, ressamın sayısız detayla ince ince çalışarak bugüne yerleştirdiği geleneğe işaret ediyor olsa gerek. Elbette, yeniden yaratılmış, icat edilmiş bir gelenek bu, emek isteyen.

Doğu Roma?nın ikonaları dinibütünleri iyice Tanrıya yaklaştırmak için yapılırdı, Erdoğdu?nun modern ikonlarıysa doğrudan bize bakıyorlar dik dik. Bin yıl önce olduğu gibi; söyledikleri, söyleyecekleri, dinleyenlerin işittikleri? herkes için farklı farklı. Yenilik varsa, değişmeyen şeyler de olmalı, değil mi?

Mehmet Emin Erdoğdu Kimdir?

Akşehir 1955 doğumlu, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü 1982-83 dönemi mezunu olan Erdoğdu, okul yıllarında Devrim Erbil, Saim Bugay ve Bihrat Mavitan ile çalıştı. Bodrum, İstanbul, Ankara, Adatepe ve Almanya?da kişisel ve karma birçok sergiye katıldı. 2003 yılında Bodrum?da 40 sanatçıyı dahil ettiği ?40 Kutu, 40 Yorum? adlı projeyi gerçekleştirdi. Resimlerinin temalarını; su sarnıçları, balıklar, tekneler, kuşlar, ağaçlar ve yaşamdan ilhamını alan düşsel kahramanlar oluşturuyor. Uzun yıllar İstanbul ve Bodrum Gümüşlük?de yaşayan sanatçı, şimdilerde Adatepe Köyündeki atölyesinde çalışmalarını sürdürüyor.

 

ETİKETLER:
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.