Bodrum Gündem

Ukrayna’da mahsur kalan 8 turizmci Bodrum’a geldi

Dışişleri Bakanlığının organizasyonuyla Ukrayna’nın Harkov kentinden tren ve karayoluyla tahliye edilen 8 Türk turizmci uçakla ülkeye getirildi.

Fatih Bozoğlu – Kübra Demir Kurucu / Bodrum Gündem

Ukrayna’nın Harkov kentinde 5 gün mahsur kaldıktan sonra tahliye edilen 8 Türk turizmci Milas-Bodrum Havalimanı’na geldi. 8 Turizmciyi aileleri, arkadaşları, dostları çiçeklerle ve baklavalarla karşıladı. BODER Başkanı Ömer Dengiz, BODER Basın sözcüsü Yiğit Girgin, AK Parti İlçe Başkanı Osman Gökmen ve TÜRSAB yetkilileri de 8 Turizmcileri karşılayanlar arasındaydı.

Sokak aralarında çatışmaların olduğunu ve üstlerinden jetler geçip bomba bıraktığını ifade eden Adnan Maviyıldırım 48 saat süren yolcuğunu şu şekilde anlattı;

“8 Otelci arkadaşımızla beraber ayın 18’inde Ukrayna’daki work shopumuza katılmak üzere gittik. Ayın 23’ünde work shopumuz sona erdi. 24’ü günü sabah 8.20 Türk Hava Yolları uçağı ile İstanbul’a dönüş yapacaktık fakat sabah 5 buçuk 6 arası Harkov Havalimanın hem sivil hem de askeri havalimanına bombaladılar. Bu nedenle Harkov’da mahsur kaldık. Harkov Palace otelde 4 gece konakladık orada. Gerçekten de 4 gün bizim için çok zor geçti. Bombardıman 24’ü sabahı başladı geliş günümüze kadar 28’ine kadar devam etti. İlk gün 24’ünde çok yoğun bombardıman olmasa da ayın 27 ve 28’inde çok yoğun bombardımana mahsus kaldık. Otelde kaldığımız yer çok güvenli bir yerdi. Zaman zaman bizi sığınağa indirdiler. Zaman zamanda otelin lobi katında tehlike geçtiğinde orada kaldık. Dışişleri Bakanlığına ulaştık. Dışişleri Bakanlığı gerekli çalışmaları yaptı. Sağ olsun Osman Gökmen Dışişleri Bakanlığıyla tekrar birkaç defa iletişime geçerek bize ne yapmamız gerektiği konusunda gerekli desteği verdiler. Ayrıca TÜRSAB Başkanımız Firüz Bağlıkaya Dışişleri Bakanımızla görüşüp kendileri bizzat konuyla ilgilendiler. Yine BODER Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Dengiz Turizm Bakanlığı ile iletişime geçti gerekli bilgi akışını sağladılar. Kendilerine buradan ayrıca teşekkür ediyoruz. Bu olaylar olduktan sonra ayın 28’inde’ Harkov Konsolos yardımcısı Zeki Bey ayın 28’inde saat 18:30’da tren kalkacağını söyledi. O tren istasyonuna ulaşmak gerçekten çok güçtü. Biz taksi ile bombaların arasından geçerek tren istasyonuna ulaştık. Saat 18:30’da tren hareket etti. Yaklaşık otuz saat tren yolculuğumuz oldu. Bu güzergâhta da Livov’a kadar vardık. Trende yaklaşık 450 kişi vardı. Türk öğrenciler, evliler, orada iş yapmakta olan insanlar Livov kentine ulaştıktan sonra bir müddet orada bekledik ve oradan Romanya sınırına devam ettik. Romanya’ya vardıktan sonra Dışişleri Bakanlığının bizlere tahsis etmiş olduğu otobüslerle Romanya sınırından alıp Bükreş’e getirdiler. Ordanda THY ile İstanbul’a geldik. Şimdi de Bodrum’dayız.”

Son Güne Kadar Otel’den Çıkmadık…

Sokağa çıkma yasağının olduğunu ve otelde kaldıkları süre boyunca bir yere çıkmadıklarını ifade eden Adnan Maviyıldırım “Sokakta gezeni, asker her iki taraftan yani Ukrayna halkı, Ukrayna ordusu, Rus ordusu da Ukraynalı olarak gördüğü için tehlikeli olduğunu düşünüp OHAL ilan etmişlerdi. Sokağa çıkma yasağı vardı 15.30’dan sonra o nedenle biz sadece bir Harkov Otelde kaldık. Son güne kadar ve bir yere çıkmadık.” dedi.

Üstümüzden jetler geçip bomba bıraktılar…

Yaklaşık olarak yolculuklarının 48 saati bulduğunu belirten Adnan Maviyıldırım açıklamasını şu cümleler ile tamamladı, “Bulunduğumuz yerde gerçekten kaos vardı. Son iki gün halk yağma peşindeydi. Çünkü her yer kapalıydı. İhtiyaçlarını gideremiyorlardı. Bu nedenle kargaşa vardı. Sokak aralarında çatışmaların devam ediyordu. Üstümüzden jetler geçip bomba bıraktılar. Bulunduğumuz yere yolun ortasına bir füze düştü. Kargaşa daha da devam ediyordu. Bulunduğumuz bölgeden gerçekten çok zor şartlar altında çıktık ama hiç ümitsizliğe kapılmadık gelene kadar ne yapacağımızı biliyorduk. Orada kalan insanlara Allah yardımları olsun.”

Özcan Tektaş ise korktuğunu hatta ölümden de korktuğu zamanların olduğunu ama sonunda Türk topraklarına ayak bastığı için mutlu olduğunu ifade etti.

Ali Gençer başından buyana döneceklerini bildiklerini ve bundan emin olduklarını ifade ederek “Tek bizi yoran şey ailelerimizin bizi merak etmesiydi. Tek endişemiz buydu. Nasıl çıkacağımızı düşünüyorduk. Şükürler olsun geldik. Tüm Dışişleri Bakanlığı çalışanlarımıza, BODER’imize, TÜRSAB’ımıza, Firüz Beye, Mesut Beye, AK Parti İlçe Başkanı Osman Gökmen’e, İstanbul milletvekilimiz Arzu Erdem’e hepsine bütün herkese bütün emeği geçen herkese teşekkür ederiz.” dedi.

Savaşın en ağır geçtiği bölgedeydiler…

Çok duygusal anların yaşandığını ifade eden AK Parti İlçe Başkanı Osman Gökmen “Cumhurbaşkanımızın talimatıyla, Dışişleri Bakanımızın ve bölge milletvekillerimizin Mehmet Yavuz Demir, Yelda Erol Gökcan, il başkanımız Kadem Mete’nin sağ olsun ki büyük destekleriyle herhalde takriben beş gün boyunca süren uzun bir maraton oldu. Onlar için de benim için de gerçekten uykusuz geceler oldu. Gecenin saat 3’ünde 4’ünde telefonlaşıp Türkiye’deki Dışişleri Bakanlığı yetkililerimiz ve büyükelçilik yetkililerimiz ile araç bulma, tren ve otobüs bulmaya çalıştık. Bodrumlu Turizmcilerimizin kaldığı yer savaşın en ağır geçtiği bölge Harkov bölgesindeydi ama Türkiye Cumhuriyeti devletimizin ne kadar güçlü olduğunu oradaki vatandaşlarımızı işte bugün de biz de şahit oluyoruz. Birçok Avrupa Birliği ülkesi şu anda oradaki vatandaşlarını tahliye edemezken biz 48 saat içerisinde savaşın en ağır olduğu bölgesinde Bodrum gibi Türkiye’nin bir köşesine vatandaşlarımızı Devletimizin gücünü kullanarak tahliyelerini burunları bile kanamadan aileleriyle buluşturduk. Aileleri ile buluştular. Gözyaşları döktüler. Gerçekten çok duygusal anlar yaşadık.” dedi.

Savaş bitsin artık diyerek sözlerine başlayan BODER Başkanı Ömer Dengiz “gerçekten artık sağlıklı sağlığa kavuşalım. Savaş bitsin daha yeni bir güne başlayalım. Çünkü bu gündemlerde bunları konuşmak istemiyorum. Başta Dışişleri Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, TÜRSAB Firüz Ballıkaya’ya, TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır’a, AK Parti İlçe Başkanı Osman Gökmen’e ve son olarak en son olarak ta her zaman arka tarafta olmaya çalışan BODER’e biz ön tarafta olmak istemiyoruz. Biz devletimize güvendik, inandık devlette elinden geleni yaptı. Herkesi olabildiğince sağlıklı şekilde tahliye ettikleri için ve devletimize teşekkür etmek istiyorum. Artık yeni bir güne başlayalım.” dedi.