Bodrum Gündem

Reyes & Kirmanoğlu ikilisi Gümüşlük’te klasik müzik tutkunlarıyla buluştu

Reyes & Kirmanoğlu ikilisi Gümüşlük’te klasik müzik tutkunlarıyla buluştu

20.Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali, Belçikalı piyanist Eliane Reyes ve Türk klarnetçi Ayşegül Kirmanoğlu’nun konseriyle devam etti.

Bodrum Gündem Haber

Belçikalı piyanist Eliane Reyes ve Türk klarnetçi Ayşegül Kirmanoğlu, meraklısının her zaman dinleme fırsatı bulamayacağı nitelikteki eserlerle, 20. Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali’nin tarihi sahnesinde idi. Klarnet ve piyano için yazılmış başyapıtları eşsiz yorum güçlerini birleştirerek icra eden iki sanatçının performansı izlenmeye değerdi.

Festivalin ana konser mekanı 2 bin 500 yıllık Antik Taş Ocağı, piyano ve klarnet için yazılmış, icrası güç ancak bu iki enstrüman için yazılmış en değerli ve istisnai eserlerin yorumuna sahne oldu. Dünyaca meşhur klarnet sanatçımız Ayşegül Kirmanoğlu’nın eşsiz yorumlarına eşlik eden Belçikalı piyanist Reyes’in sahnedeki performansı da dikkat çekiciydi. 4 eserle sahneye çıkan Eliane Reyes & Ayşegül Kirmanoğlu ikilisi, J. Brahms, F. Chopin, F. Poulenc ve D. Milhaud’den seslendirdikleri yapıtlarla ayakta alkışlandı.

19.ve 20. yy’ın nadir güzellikteki eserlerine yer verdiler

İzleyici karşısına ilk olarak Johannes Brahms’tan, “Clarinet Sonata in E-flat major, Op. 120 No. 2” adlı eserle çıkan sanatçılar, bu eserde yer alan “Allegro amabile”, “Allegro appassionato” ve “Andante con moto – Allegro” başlıklı bölümleri seslendirdi. Gecenin ilk yarısını 19. yy’da yazılmış eserlere ayıran ikili, ilk eserin ardından Polonyalı Romantik Dönem besteci Frederic Chopin’in, “Ballade No. 4 in F minor, Op. 52” adlı yapıtıyla gecenin ilk yarısını sonlandırdı. Gecenin ikinci yarısında icra edilen eserler ise 20. yy’ın ürünü yapıtlardı. Aradan sonra sahnede yerini alan Eliane Reyes ve Ayşegül Kirmanoğlu ikilisi, geçen asrın en önemli Fransız bestecilerinden Francis Poulenc’ın, “Clarinet Sonata in B-flat major, FP 184” adlı eseriyle alkış aldı. Bu eser şu başlıklardan oluşuyordu; “Allegro tristamente”, “Romanza” ve “Allegro con fuoco”… Gecede seslendirilen son eser yine bir 20. yy yapıtıydı. Fransız besteci ve şef Darius Milhaud’ın klarnet ve piyano için yazdığı ve müzisyenin başyapıtlarından biri olarak nitelenen, “Scaramouche, Op. 165b”, ikili tarafından seslendirildi. Bu eser, “Vif”, “Modéré” ve “Brazileira” başlıklarından oluşuyordu.

Eliane Reyes ve Ayşegül Kirmanoğlu, izleyiciden gelen yoğun alkış üzerine bir de bis yaparak geceyi sonlandırdı. Konserin sonunda sanatçılara festival ekibi tarafından çiçek sunuldu. Festivalin sanat danışmanı Gülsin Onay da sahneye gelerek müzisyenleri tebrik etti.

Antik Taş Ocağı’nda gerçekleşecek Taşta konserlerinin başlama saati 21.00; diğer konserler 20.30’da başlayacaktır.

20.Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali‘nde sonraki konserler:
20 Ağustos | Ezgi Su Apaydin & Elman Mecid (Türkiye) / TAŞTA – Antik Taş Ocağı

23 Ağustos | Gülsin Onay / Aktur – Zefirya Kültür Merkezi

24 Ağustos | Yasak Helva (Türkiye) / SUDA Festival Merkezi

25 Ağustos | 2+1: Sounds From The Bridge (Türkiye) / SUDA Festival Merkezi

26 Ağustos | Deniz Taşar (Türkiye) / SUDA Festival Merkezi

28 Ağustos | Rembrandt Trio (Hollanda) / SUDA Festival Merkezi

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.