enflasyon emeklilik ötv döviz akp chp mhp

KAMURAN ESEN

KAMURAN ESEN ÖZGEÇMİŞ… Kâmuran Esen, 1955 yılında Bolu'nun Mudurnu ilçesinde doğdu. İlkokulun 3 yılını Mudurnu Ormanpınar Köyü İlkokulu’nda, iki yılını ve ortaokulu Mudurnu'da okudu. 1971- 72 Öğretim Yılında Kütahya Kız İlköğretmen Okulu’ndan mezun oldu. 28 yıl öğretmenlik yaptı. Öğretmenlik yaparken, Eğitim Ön Lisans Programını tamamladı. Çeşitli edebiyat dergilerinde şiir, deneme ve öyküleri yayımlandı, yerel birkaç gazetede uzun yıllar köşe yazarlığı yaptı. Mudurnu Belediyesinde Sosyal ve Kültürel Hizmetler Gönüllü Sorumlusu olarak 7 yıl çalıştı.. Bir çocuk annesidir. Yayımlanmış Kitapları: *Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğ.Bakanlığı Öğr.Yazarlar Dizisi( 1988) *Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ) *K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı - Mudurnu Belediye Başkanlığı Kültür Hizmetleri Dizisi *Oynatmayalım Uğurcuğum - deneme, anı / Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) *Mudurnulu Fatma Nine’nin Günlüğü- Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi (2015) * Mudurnulu Fatma Ninenin Günlüğü- 2 * Mudurnulu Fatma Ninenin Günlüğü- 3 * Farz Ederek Yaşayamazsın

Mudurnulu Fatma Nine’nin Günlüğü /  “Memet Amcanın Etdiğine Bi bakıve Hele”

Merhaba Sevgili Günlüğüm. Ayh! Canım gene pek dar. Zaten son zamanlarda içim hep dar. Garnımın şöyle bi genişlediği yok. Neden mi? Neden olacak, korona yüzünden, amcanın yüzünden. Amcam koronaya mı yakalandı yoksa deye soruyorsan, ı ıhhh, şincilik yakalanmadı da, yakalanması yakındır. Çünkü, aylardır uyguladığımız tedbirleri tamamen bırakdı. Her an sokaklarda. Gayfeye gidiyo habire. İçine girmiyom ku, gapının önünde oturuyom, tavla oynuyom arkadaşlarla diyo. İnsan tavla oynarkan, rakibine ne gadar uzak oturabilir ki? Çay tabaklarından, gayfe filcanlarından ve herkeşin elinin sürüldüğü tavladan kendisine virüs bulaşabilir.

Geçen akşam gayfeden gelince çekişdim; sen virüse yakalanacan, bi de bana bulaşdıracan, senin yüzünden ölmek isdemiyom dedim. Gülüvedi. Bi şey olmazmış. Sekizen milyonluk memlekette, virüs gelip onu mu bulacakmış. Hem herkeş sokaktaymış. Düğün dernek yapıyomuş ahali. Asger uğurlamaları, taziye ziyaretleri gırla gidiyomuş. İnsanla her yerdeymiş. Onların canı canmış da, amcanınkı badılcan mıymış. Hal böyle iken, onun evde mapis galmasına ne gerek varmış.

Her gün sokaktasın, benden uzak dur  o zaman deyince; oluuuur, uzak dururum, bu akşam goynuma gelme meselâ demesin mi? Hadi beraber yatmadık  deyem; emme, evin her yerini birlikde gullanıyoz, mesela banyo dedim. İyi canım, yıkanmaya hamama giderim deye garşılık verdi.  Ya tuvalet deyince ben, bi gızdı; her seferinde baçcada bi ağaç altına gidecek halim yok derken, sesi gök gürültüsü gibiydi. Ah sevgili günlüğüm ah! Ne yapacam şinci ben? Koronadan nasıl gorunacam, amcan böyle edip dururkan? Yimeği birlikde yiyoz, baçcada salkım söyüdün altında diz dize oturuyoz, nefesimiz birbirimize garışıp duru.

Ne dediysem laf anlatamadım sevgili günlüğüm. Bazara çıkmayan adam, bu havta bazara gitdi. Bazar dönüşü bana ne dese beğenirsin? Senin şu artiz bozuntusu pirinçcinden selam getirdim. Gaç havtadır seni bazarda görmeyince merak etmiş dedi, çehresini eyerek. Ta eveli annadıvediydim, eğer hatırlarsan. Bu pirinçciden beni gısgandıydı, pirinç alırkan ayak üsüt lafladık deye. Aleyküm selam dedim. Arkamı amcana dönüp, dudaklarımı ısırdım gülmemek uçun. Deli mi ne?

Velhasıl amcan, virüse davetiye çıkarıyo. Çarşı, bazar, bakgal, market gibi yerlere gidiyo. Aha da şuraya yazıyom; bu adam yakında kovit 19 olacak, bana da bulaşdıracak. Eğer yakalanırsak atlatır mıyız, atlamayıp ölüp gider miyiz, bilmiyon. Yimekleri baçcada yiyoz, birbirimize uzak oturuyoz emme çare değil ki. Onun elinin değdiği her şeyi ben de elliyom. Afaganla basıyo bana, gece kâbusla görüyom. Bu iş böyle yürümez. Senin anlayacağın sevgili günlüğüm, korona yakalanmamız an meselesi.

Geçen akşam gayfeden geldi macesdeleri. Daşlıkda soydum, döblecik(don, fanila) galdı. Çıkar çıkar, onları da çıkar, doğru git makineye at dedim. Dediğimi yapdı. Kıs kıs gülüyo bi de. Film setine döndürdün burayı deye söylendi bana. Çamaşırları makineye atınca amcan, basdım  düğmeye, başladı makine çapıl çapıl etmeye. Amcan her yerine dezenfektan süründü, temiz çamaşır geydi. Geçdik oturma odasına. Birece gayfe içdik, birbirimizden uzak uzak. Nasıl baş olacak bu? Az durunca, ben aycık uzanıym, göz gapaklarımda bi ağırlık va dedi. Bi de eklem yerleri ağrıyomuş, kemikleri sızım sızım sızlıyomuş. Garnında da buruntu varmış. Bi yasdıknan  ince pike getirdim. Yatdı sedire, üsdünü örtdü. Heme uykuya daldı.  Başladı horlamaya. Allahım sen onu goru deye yalvardım. Emme ne çare. Bizi biz goruyacaz koronadan, Allah ne yapsın? Alnına elimi götürdüm. Hihh! Eğerlim ( eğer ki) ateşi va. Aklıma kötü şeyle geldi. Gayfede virüs gapmış olabilir mi ki? Bu vurdumduymazlığa, gapmışdır kesin. Geçdim garşısına, uzakdan öyle izledim. Galbim başladı haldur huldur çapınmaya.

Bi sehet falan sonra uyandı. Bi yorgun gibi, arada kesik kesik öksürüyo falan. He şu başıma gelene bak. Gene dutdum alnını, bi ıccaklık va. Senin ataşın va, hasdaneye gidip de bi test yapdıram mı deye sordum. Önce yok canım dedi emme, suratı endişeli, gaşla çatık. Halini beğenmiyo aslında da bana belli etmiyo. Yalvar yakar göynünü yapdım, test yapdırmak uçun hasdanenin yolunu dutduk.

Ordakı görevliye halimizi anlatdık. Sıramız gelincesi ayile hekiminin yanına vardık. Durum böyleyken  böyle dedik. Bize test yapın deyince, dokdur gerek yok demesin mi? Bakın dokdur hanım, amcamız hep dışarılarda geziyo, galabalığa garışıyo, hem ataşı va, hem öksürük deyince, ikna oldu. Koridorda bekleyin, arkadaşla testini yapsın dedi.

Çıkdık koridora. Amcan, hadi test yapılsın da, hiçbir şeyim olmadığı ortaya çıksın, ben de dilinden gurtuluym dedi. Derken ayağa kalkdı, sıramızı iyi takip et Fatma, ben bi tuvalete gidiym geliym, heyecandan çişim geldi dedi. Gitdi öteki tarafa. Ben de sıra bekleyen tanıdıklarla laf ediyom uzak mesafe. Ağızda masge olunca, dediklerimizi de anlayamıyoz. Ne? Hı? Efendim deyip duruyoz birbirimize.

Beş dakga geçdi amcan yok, o dakga geçdi amcan yok. Allah Allah! Nerde bu adam? Tuvaletde düşüp galmasın. Gidip bakıym deye tuvalet tarafına yöneldim. O sırada bi tanıdık geldi yanıma. Hayırdır  Fatma Nine,   hasda mın? Memet Amca seni  nuçun bırakdı gitdi deye sordu. Yoo yooo, gitmedi, tuvaletde deyince, adam irkildi. Hasdanenin önünde gördüm,   ben gelirken Memet Amca bi arabaya binmiş, çarşı tarafına gidiyodu demesin mi?  Haydaaa!

Testten gaçdı demek ki. Önce razı olduydu emme, sonra vazgeçdi anlaşılan. Memet Amcanın şu etdiğine bi bakıve hele. Boşuna çırpınıyo. Sankı ben onu bulamam, avuç içi gada Mudurnu’da. Eğerlim eve gitmediyse, belediyeden anons etdirecem. Yakaladıkları yerde dutsunla golundan, getirsinle hasdaneye. Amcanı yakalayıp test yapdırmazsam adımı denişdirecem, Feraset goyacam. Sen de artık bana Feraset Nine dersin o vakıt.

İnşallah test negatif çıka. Hele amcanı bi buluym da. Şinci tayır tayır( hızlı hızlı)  eve doğru gidiyom. Bakam amcanı nerde yakalaycam. Hadi hoşca gal sevgili günlüğüm.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.